woensdag 16 maart 2011

Textiel op school






Begin maart ben ik met een 1e klas van een middelbare school in de lessen tekenen een textiel project gestart. De leerlingen leren eerst een aantal technieken (textielverven, naaien, appliqueren, borduren) en gaan dan een landschap van textiel maken. We zijn nu op de helft. Het loopt heel goed, de leerlingen zijn actief en creatief bezig. Als het project afgerond is, zal ik wat foto's laten zien van het eindresultaat. Nu alleen wat voorbeelden van eigen hand.

2 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij met dit bericht. Zelf ga ik ook naar scholen toe met textiel activiteiten. Dit wordt nu nog gesubsidieerd door de overheid, als dit stopt heb ik veel minder werk en de kinderen leren het niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er wordt al jaren bezuinigd op dit soort activiteiten, terwijl er best behoefte aan is. Als de cultuurkaart ook nog opgeheven wordt, kunnen scholen het helemaal niet meer betalen. Jammer, jammer.....Op wat voor scholen werk jij?

    BeantwoordenVerwijderen