woensdag 16 februari 2011

Een leven zonder computer



 



afb. type writer art Dude Craft


In het weekend raakte mijn computer op tilt door spyware. De schade viel mee, maar heimelijk betrapte ik me erop dat ik best weer een poosje naar het computerloze tijdperk terug zou willen. Lekker rustig. Ik heb ook al geen krant meer, krijg geen reclame door de brievenbus en sta op het bel-me-niet-register. Geen van allen mis ik. Tv kijk ik hooguit drie uur per week. Helaas is het amper mogelijk zonder computer te leven. Neem alleen al alle email. Die kun je nog wel op een andere computer bekijken. Maar ik kwam deze week bijna echt in de problemen doordat het ding tevens mijn archief (en fotoalbum) is, en ik dus niet bij belangrijke informatie kon komen.
Binnenkort moet er een nieuwe computer komen, een snelle jongen, slank en strak in het pak. Deze heeft zijn langste tijd gehad: hij heeft zo ongeveer de snelheid van een computer uit de jaren 90. Toch wel leuk weer naar een nieuwe uit te moeten kijken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten