woensdag 26 augustus 2009

Fiep Westendorp


Illustratie bij het artikel:
Waar kan ik mijn kind het beste slaan?
Harriët Freezer
Vrouwenpagina, Het Parool
17 oktober 1963

'Van alle ouderavonden die ik trouwhartig bezocht, is mij er maar een bij gebleven. Op die avond hadden we van een kinderkenner eerst een lezing gehad en daarna mochten er vragen gesteld worden. U weet wel, zo van: Hoe maak ik mijn zoontje zindelijk zonder hem trauma's bij te brengen. Of: Hoe ontplooi ik de creativiteit van mijn kinderen. (...) We luisterden plichtsgetrouw totdat de vrouw van de boswachter met haar onvergetelijke vraag kwam: 'Meneer, waar kan ik mijn kind het beste slaan, om zijn kop of op zijn billen?' Een verrukkelijke vraag die onze hele avond goedmaakte.'

Fiep Westendorp heeft o.a. tussen 1948 en 1968 voor het Parool tekeningen gemaakt van toen actuele onderwerpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten